Proteinowe lody bez nabiału i cukru / Protein ice-cream without dairy and sugar

 Obecnie pogoda bardzo nam sprzyja, w końcu mamy lato. To zachęca też do jedzenia większej ilości zimnych czy mrożonych pyszności! Co Wy na to by cieszyć się lodami o poranku, co więcej – bez nabiału, cukru, a dodatkowo pełne białka. Tak tak, na diecie roślinnej go nie brakuje, a od czasu do czasu można się nawet pokusić o dodatek roślinnego białka smakowego lub po prostu użyć składników takich jak nasiona konopi czy masło orzechowe.

 Lody te po prostu wykonane są z bananów, więc to naturalnie lody bez nabiału ani dodatkowego cukru. Najczęściej spotykane w Internecie jako nana ice-cream lub nicecream. Są banalnie proste, a wariacji smakowych jest wiele. Także nawet jeśli podaję Wam tutaj ten przykładowy przepis, nie bójcie się zmienić smaków i kombinować – jedne z moich ulubionych to również kakaowe z masłem orzechowym.

Składniki (2 śniadaniowe porcje, 3-4 deserowych):

  • 6 dojrzałych zamrożonych bananów (w plastrach)
  • 50g naturalnego masła orzechowego (ok. 2 łyżek)
  • opcjonalnie: porcja roślinnego białka np. waniliowego*
  • łyżeczka zielonej herbaty matcha
  • ok. 1 szklanki mleka owsianego, sojowego lub migdałowego

W blenderze lub robocie kuchennym (blenderem ręcznym też da radę, próbowałam) zmiksuj ze sobą wszystkie składniki. Powoli i stopniowo, co jakiś czas sprawdzając konsystencję. Powinny wyjść gęste kremowe lody, które następnie należy wyłożyć łyżką czy szpatułką do miski i podawać z ulubiony dodatkami. Smoothie bowl śniadaniowe w mrożonej wersji, co Wy na to? 🙂

do podania: domowa granola np. cynamonowo-kokosowa lub orzechowo-kokosowa, gorzka czekolada, płatki kokosowe, owoce goji

*białko roślinne można zastąpić np. 2 łyżkami łuskanych nasion konopi i ekstraktem waniliowym lub ziarenkami z laski wanilii

Bądźcie czujni, ponieważ w tym tygodniu podzielę się z wami w następnym poście moimi ulubionymi źródłami białka na diecie wegańskiej z kilkoma pysznymi wskazówkami jak włączyć je do swojej diety.

English version

 Currently, the weather is very favorable for us, sun and higher tempreatures… summer is still here! It also encourages you to eat more cold or frozen delights! I am sure you would you like to enjoy ice cream even in the morning, moreover – you can eat them without dairy & sugar and additionally full of protein. Yes, on vegan diet there is no shortage of it and from time to time, one can even try to add vegan protein powder that has nice flavours such as vanilla, salted caramel, or use ingredients such as hemp seeds or peanut butter.

 This ice cream is simply made of bananas, usually found on the Internet as nana ice-cream or nicecream. They are very easy to make and there are many variations of taste. Even if I give you here this sample recipe, do not be afraid to change the taste and combine whatever your heart desires – one of my favorites is also cocoa with peanut butter.

lody bez nabiału

Ingredients (2 breakfast servings, 3-4 dessert):

  • 6 frozen bananas
  • 50g of peanut butter (around 2 tbsp)
  • optional: 1 scoop of vegan vanilla protein powder*
  • teaspoon of good quality matcha powder
  • around 1 cup of oat, soya or almond milk
In a blender or food processer (hand blender can do it to, I tried) blend all of the ingredients together. Slowly and gradually, every now and then checking consistency. You should get thick and creamy ice cream, which should then be put with a spoon or a spatula into a bowl and served with your favorite toppings. Smoothie breakfast bowl in the frozen version, I am in and you? 🙂
to serve: homemade granola e.g. cinnamon and coconut or nut-coconut, dark chocolate, coconut flakes, goji berries
*protein powder can be replaced with e.g. 2 tbsp of hemp seeds and vanilla extract or beans

Stay tuned because this week I am going to share with you in the next post my favourite protein sources on a vegan diet with some delicious tips no how you incorporate them into your diet.