Kokosowe kuleczki energii z matcha / Coconut matcha energy balls

 Zdrowa przekąska do pracy, szkoły, podczas nauki? Często łapie się na tym, że sięgam po przekąski ze sklepowych półek, które mimo iż w miarę zdrowe to jednak dosyć kosztowne. Jednymi z moich ulubionych są wszelkiego rodzaju surowe batony i energetyczne kulki aka energy balls. Jednak takie właśnie przekąski bez problemu można przygotować w domu – nie tylko nadajemy im smak jaki zapragniemy, ale też możemy zrobić całą armię i cieszyć się nimi na dłużej. Nie jak to bywa, gdy kupujemy w sklepie, że w opakowaniu znajdują się tylko jedna czy dwie. Dzisiejszy przepis to pomysł na domowe kuleczki energii z dodatkiem zielonej herbaty matcha, płatkami owsianymi, kokosem, daktylami oraz ziarnem kakaowca. Są więc nie tylko zdrowe, ale też pyszne! bo kto nie kocha połączenia kokosa z słodkimi daktylami i kakao?!

Kokosowe kuleczki energii z herbatą matcha

kokosowe kuleczki 3

Składniki:

  • szklanka wypestkowanych świeżych daktyli (lub podobna ilość suszonych)
  • szklanka płatków owsianych
  • 1/2 szklanki płatków kokosowych (można też spróbować z wiórkami)
  • 2 łyżki mąki kokosowej (plus trochę do obtoczenia)
  • łyżeczka siemienia lnianego
  • łyżeczka nasion chia
  • 2 łyżeczki dobrej jakości herbaty matcha
  • garść ziaren kakaowca lub pokrojonej drobno gorzkiej czekolady

W misce zalewamy wypestkowane daktyle gorącą wodą – tylko do ich powierzchni. Odstawiamy na 10 min., a po czasie, gdyby wody było za dużo odlewamy troszkę. Zamiast używać blendera do tego przepisu polecam wybrać po prostu widelec – rozgniatamy widelcem daktyle razem z wodą, aż powstanie gęsty daktylowymi mus z jeszcze nieco drobnymi kawałkami daktyli. Dodajemy płatki owsiane i zgniatamy razem całość z masą daktylową, a następnie resztę składników i dokładnie łączymy by dodatki były równo rozprowadzone. Formujemy w dłoniach dowolnej wielkości kuleczki, mniej więcej – łyżka na jedną kulkę. Obtaczamy w dowolnych dodatkach, np. mące kokosowej, wiórkach, herbacie matcha, chia, itp. Odstawiamy na min. godzinkę do lodówki i gotowe! Zabieramy ze sobą gdziekolwiek i sięgamy jak tylko dopadnie nas ochotę na przekąskę, a tym samym by dodać sobie trochę energii w ciągu pracowitego dnia. Smacznego!

kokosowe kuleczki 2

English version

A healthy snack for work, school, while studying? I often get caught up in the fact that I reach for snacks from shop shelves, which, although quite healthy, are also quite expensive. One of my favorites are all kinds of raw bars and energy balls. However, such snacks can be easily prepared at home – we not only give them the taste we want, but we can also make a whole army and enjoy them for longer. Not as it happens when we buy it in the store that there is only one or two in the package. Today’s recipe is an idea for home-made energy balls with the addition of matcha green tea, oat flakes, coconut, dates and cocoa nibs. So they are not only healthy, but also delicious! because who does not love the combination of coconut with sweet dates and cocoa?!

Coconut energy balls with matcha

kokosowe kuleczki

Ingredients:

  • a cup of fresh dates, remove the pits (or similar amount of dried ones)
  • a cup of oat flakes
  • 1/2 a cup of coconut flakes (you can also try with the desiccated coconut)
  • 2 tablespoons of coconut flour (plus a little bit more for coating)
  • teaspoon of flax seeds
  • teaspoon of chia seeds
  • 2 teaspoons of good quality matcha tea
  • a handful of cocoa nibs or finely sliced vegan dark chocolate

In the bowl, cover the dates with hot water – only to their surface. Leave it for 10 minutes, and after a while, if there is too much water, drain off a little bit. Instead of using a blender for this recipe, I recommend simply choosing a fork – crush the dates with water using the fork until you get a dense date mousse consistency with some tiny pieces of dates. Add the oat flakes and mix/crush them well with the date mass, then add the rest of the ingredients and mix thouroughly to be evenly distributed. From your energy balls of any size you like, more or less – a tablespoon for one ball. Coat them in anything you like such as coconut flour, desiccated coconut, matcha tea, chia, etc. Set aside for a min. one hour in the fridge and.. ready! Take them with you anywhere and reach as soon as you feel like having a snack, and thus add some energy during a busy day. Enjoy!