Jak jeść zdrowo, prosto i wygodnie? „Jadłospisy odżywcze” – recenzja książki.

 Niedawno wpadła w moje ręce książka rodzeństwa – Agnieszki oraz Mateusza. „Oboje od dobrych kilku lat zarażają ludzi zdrowym jedzeniem i entuzjazmem” – i dokładnie to możecie poczuć czytając ich bloga jak również najnowszą książkę „Jadłospisy odżywcze”. Już samo pierwsze pozytywne wrażenie sprawiają autorzy, Agnieszka to wielka pasjonatka zdrowego stylu życia zaś Mateusz to człowiek z duszą badacza, specjalista od cyferek i analiz, dzięki któremu znajdziecie w książce wszystkie wartości odżywcze potraw. Wiemy więc, że w książce mamy do czynienia z profesjonalnym podejściem, wiedzą połączoną z pasją, co zawsze sprawdza się znakomicie!


 Spis treści książki jest krótki ale konkretny – mamy coś o samej idei książki, nieco słów o autorach, poradnik jak korzystać z książki i jak się przygotować, tzn. listy produktów oraz obraz całej diety. Następnie przechodzimy do części z przepisami, podzielonej na śniadania, przekąski słodkie, obiady, przekąski słone oraz kolacje. Do wyboru do koloru, dosłownie! Na koniec co nieco o suplementacji i nawykach, obliczeniach, zapotrzebowaniach i w końcu przypisy, czyli cała masa wiedzy, z której możecie korzystać.

„Pracom nad książką przyświecała idea: pomóżmy tym, którzy chcą się dobrze odżywiać.”

 Potrawy, które znajdziecie w książce są przede wszystkim odżywcze z dokładnie zanalizowanym składem odżywczym. Dzielą się na dania odpowiednie na diecie 1500 kcal lub 2000 kcal, więc bez problemu można je dopasować pod własne zapotrzebowania i styl życia. Rozbudowana lista produktów, zamienniki, jak być efektywnym w kuchni i planować, itp. – znajdziecie w niej wszystko co potrzebne. Przepisy są niezwykle proste i szybkie w wykonaniu, a do tego pyszne i zdrowe. Mnóstwo pomysłów na koktajle, puddingi, naleśniki, wypieki i inne. Od słodkich śniadań po wytrawne. Pomysłowe przekąski, zarówno słodkie jak i słone, wszystkie dokładnie przemyślane, jeśli chodzi o ich wartość odżywczą oraz smak. Świetne pomysły na obiady oraz kolacje. Jest z czego wybierać, a obok każdego dania znajdziecie informacje o zawartych w nich: witaminach, minerałach, aminokwasach egzogennych, błonniku, węglowodanach, białku i niezbędnych kwasach tłuszczowych.

Książka zrobiła na mnie bardzo duże wrażenie, bo sama jest zwolenniczką i ogólnie pasjonatką zdrowego odżywiania. Do tego, są w niej same roślinne przepisy, co oczywiście stawia ją na pierwszym miejscu dla każdego kto jest weganinem i pragnie się zdrowo odżywiać. Podoba mi się też dział o zapotrzebowaniach różnych osób, tam dowiesz się wszystkiego o poszczególnych składnikach odżywczych np. w jakiej ilości powinieneś ich sobie dostarczać każdego dnia.


Co jeszcze mi się spodobało z praktycznego punkt widzenia – książka jest mała, nieco mniejszej wielkości niż zeszyt – idealna by zabrać ze sobą np. na zakupy, w podróż, itp. Będzie wiernie mi towarzyszyć 🙂 Z całego serca Wam ją polecam, innej takiej książki nie znajdziecie na rynku, dlatego zdecydowanie warto ją mieć w swojej kulinarno-zdrowotnej biblioteczce.

„Mówi się, że każdy początek jest trudny. Z tą książką będzie Ci dużo łatwiej” Aga Kopczyńska AgaMaSmaka.pl

Blog Mateusza: salaterka.pl 

Książka do zakupu pod tym adresem -> Jadłospisy odżywcze

 

P.S. Tak, książkę czytałam zajadając się świątecznymi ciasteczkami, bardzo odżywcze, prawda? 🙂