Bananowe muffiny z herbatą matcha / Banana-matcha tea muffins.

 Dziś wracam do Was z przepisem na wyjątkowe muffinki, a tym samym tak proste w wykonaniu, że nie mogą się nie udać 🙂 Babeczki, wręcz idealne na śniadanie i nie tylko, z dodatkiem banana oraz zielonej herbaty matcha. Tak bardzo ją pokochałam w tradycyjnej wersji czy też jako matcha latte, że teraz staram się również kombinować z różnymi słodkościami czy śniadaniami z jej udziałem. Ma w sobie wiele niezwykłych wartości odżywczych i właściwości pozytywnie wpływających na nasz organizm, więc raz na pewno warto w nią zainwestować… tak, jest niestety dosyć kosztowna. Jednak spokojnie, jeśli nie masz jej w posiadaniu, trudno Ci ją znaleźć lub po prostu nie jesteś fanem zielonej herbaty, po prostu pomiń ten składnik i dodaj np. cynamon 😉 Muffiny są mięciutkie, puszyste i rozpływają się w ustach. Z pewnością zasmakują niejednemu łasuchowi!


Składniki (11-12 muffinek):

  • 2 szklanki mąki (tutaj: szklanka owsianej oraz szklanka gryczanej)
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • łyżka zielonej herbaty matcha
  • 4 łyżki cukru kokosowego (dodaj więcej jeśli chcesz bardziej słodkie, deserowe muffinki; możesz też użyć inny rodzaj cukru lub syrop klonowy/daktylowy)
  • szczypta soli różowej Himalajskiej (lub innej 😉 )
  • dwa dojrzałe banany
  • szklanka mleka sojowego (lub inne roślinne)
  • łyżeczka octu jabłkowego
  • wiórki kokosowe na wierzch muffinek
W dużej misce wymieszać wszystkie suche składniki. Następnie dodać rozgniecione na mus banany, mleko oraz ocet jabłkowy. Bardzo dokładnie wymieszać – trzepaczką lub mikserem do uzyskania w miarę jednolitej masy. Przełożyć do dowolnych foremek na muffinki np. silikonowych lub papierowych papilotek. Posypać wierzch wiórkami kokosa. Piec 20 min. w 180 stopniach Celsjusza (do suchego patyczka). Ostudzić i podawać. Smacznego!

 

In English

Ingredients (1-12 muffins):

  • 2 cups of flour (here: oat and buckwheat flour)
  • teaspoon of baking powder
  • 1/2 teaspoon of baking soda
  • tablespoon of matcha green tea
  • 4 tablespoons of coconut sugar (add more if you want more sweet, dessert like muffins; you can also add any kind of sugar you want or syrup – maple/date)
  • a pinch of Himalayan pink salt (or other 😉 )
  • two ripe bananas
  • a cup of soy milk (or other plant milk)
  • teaspoon of apple cider vinegar
  • desiccated coconut for the top

Mix all dry ingredients in a large bowl. Then add mashed (with a fork) bananas, milk and apple cider vinegar. Mix very well – using whisk or mixer. Transfer to any muffin moulds you have such as silicone ones or paper moulds. Sprinkle the top with the desiccated coconut. Bake 20 min. at 180 degrees Celsius (to a dry stick). Cool and serve. Enjoy!