Bananowe muffiny z herbatą matcha / Banana-matcha tea muffins.

 Dziś wracam do Was z przepisem na wyjątkowe muffinki, a tym samym tak proste w wykonaniu, że nie mogą się nie udać 🙂 Babeczki, wręcz idealne na śniadanie i nie tylko, z dodatkiem banana oraz zielonej herbaty matcha. Tak bardzo ją pokochałam w tradycyjnej wersji czy też jako matcha latte, że teraz staram się również kombinować z różnymi słodkościami czy śniadaniami z jej udziałem. Ma w sobie wiele niezwykłych wartości odżywczych i właściwości pozytywnie wpływających na nasz organizm, więc raz na pewno warto w nią zainwestować… tak, jest niestety dosyć kosztowna. Jednak spokojnie, jeśli nie masz jej w posiadaniu, trudno Ci ją znaleźć lub po prostu nie jesteś fanem zielonej herbaty, po prostu pomiń ten składnik i dodaj np. cynamon 😉 Muffiny są mięciutkie, puszyste i rozpływają się w ustach. Z pewnością zasmakują niejednemu łasuchowi!


Składniki (11-12 muffinek):

  • 2 szklanki mąki (tutaj: szklanka owsianej oraz szklanka gryczanej)
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • łyżka zielonej herbaty matcha
  • 4 łyżki cukru kokosowego (dodaj więcej jeśli chcesz bardziej słodkie, deserowe muffinki; możesz też użyć inny rodzaj cukru lub syrop klonowy/daktylowy)
  • szczypta soli różowej Himalajskiej (lub innej 😉 )
  • dwa dojrzałe banany
  • szklanka mleka sojowego (lub inne roślinne)
  • łyżeczka octu jabłkowego
  • wiórki kokosowe na wierzch muffinek
W dużej misce wymieszać wszystkie suche składniki. Następnie dodać rozgniecione na mus banany, mleko oraz ocet jabłkowy. Bardzo dokładnie wymieszać – trzepaczką lub mikserem do uzyskania w miarę jednolitej masy. Przełożyć do dowolnych foremek na muffinki np. silikonowych lub papierowych papilotek. Posypać wierzch wiórkami kokosa. Piec 20 min. w 180 stopniach Celsjusza (do suchego patyczka). Ostudzić i podawać. Smacznego!

 

In English

Ingredients (1-12 muffins):

  • 2 cups of flour (here: oat and buckwheat flour)
  • teaspoon of baking powder
  • 1/2 teaspoon of baking soda
  • tablespoon of matcha green tea
  • 4 tablespoons of coconut sugar (add more if you want more sweet, dessert like muffins; you can also add any kind of sugar you want or syrup – maple/date)
  • a pinch of Himalayan pink salt (or other 😉 )
  • two ripe bananas
  • a cup of soy milk (or other plant milk)
  • teaspoon of apple cider vinegar
  • desiccated coconut for the top

Mix all dry ingredients in a large bowl. Then add mashed (with a fork) bananas, milk and apple cider vinegar. Mix very well – using whisk or mixer. Transfer to any muffin moulds you have such as silicone ones or paper moulds. Sprinkle the top with the desiccated coconut. Bake 20 min. at 180 degrees Celsius (to a dry stick). Cool and serve. Enjoy!

  • Piona za bananowy przepis! 😀 Może zrobimy wymianę – chlebek za muffinkę? 😀

  • Brzmi smacznie – fajne na piknik! Jeszcze nie próbowałam sama nic robić z matchą, jadłam tylko japońskie słodycze, bardzo mi smakowały. Moje myśli kręcą się w okół jakiegoś wytrawnego przepisu z matchą… Poczekam aż się pomysł skrystalizuje 😉 Miłego dnia! LK

    • dzięki! 🙂
      brzmi ciekawie… sama chętnie wymyślę coś wytrawnego z herbatą matcha 🙂 ja już jadłam wiele słodkich dań z jej udziałem, więc może teraz czas na coś bardziej obiadowego 😀
      ściskam! 😉

  • Karolina

    pycha! masz sprawdzony „uniwersalny” przepis na bezglutnowe i bezolejowe muffinki? szczegolnie jesli chodzi o proporcje suchych do mokrych i zastępniki oleju

    • dziękuję!
      hmmm, nie robiłam takich super uniwersalnych, ale zawsze mam jakąś swoją sprawdzoną bazę 😉 zrobiłabym tak:
      ok. 2 szklanki mąki
      1-2 łyżki zmielonego siemienia lub jajka z siemienia (wymieszane z wodą)
      łyżeczka proszku do pieczenia
      1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
      dojrzały banan lub mus z jabłka (ok. 1/3-1/2 szklanki)
      1 -1 1/4 szklanki mleka roślinnego
      pozdrawiam! 🙂