Jogurtowa quinoa z karmelizowaną brzoskwinią / Joghurt quinoa with caramelized peach.

 Kiedy ugotujesz cały garnek kaszy wiesz, że najlepiej będzie wykorzystać ją przez kilka dni w kreatywny sposób. Na blogu zobaczyliście już dwa pomysły na komosę ryżową – nadziewane bataty oraz pyszną, wysokobiałkową sałatkę. Dziś mam dla Was ostatni przepis z tej serii. Mam nadzieję, że to moje małe wyzwanie się Wam spodobało i na pewno przygotuję dla Was coś więcej wkrótce.

karmelizowana-guinoa

 Tym razem, czas na coś słodkiego! Co powiecie na gęstą jogurtową (oczywiście wegańską!) komosę z chia i bananem, podaną z najlepszym sezonowymi brzoskwiniami karmelizowanymi w syropie klonowym? Brzoskwinie to mój ulubiony owoc lata, dlatego ubolewam nad tym, że nie mogę być teraz w Polsce i się nimi zajadać do woli (co nie oznacza, że w UK nie ma brzoskwini… ale wiecie, Nasze to co innego…). Co więcej, śniadanie/deser wzbogacają prażone nerkowce oraz cynamonowa „granola” z płatków kokosa i ziarnem – nic dodać, nic ująć! Na samą myśl aż się uszy trzęsą! 🙂

karmelizowana-guinoa-3
karmelizowana-guinoa-5

jogurtowa komosa ryżowa z chia, bananem i kokosem podana z karmelizowaną brzoskwinia i prażonymi nerkowcami
quinoa with joghurt, chia seeds, banana, coconut served with caramelized peach and toasted cashews

Składniki:

  • szklanka ugotowanej komosy ryżowej
  • 1/2 szklanki jogurtu roślinnego (np. sojowego, naturalny i bez cukru)
  • łyżeczka nasion chia
  • 1/2 dojrzałego banana
  • łyżeczka syropu klonowego
  • cynamon
  • łyżka wiórków kokosowych
  • do podania: brzoskwinia + łyżka syropu klonowego

Komosę wymieszać z jogurtem, rozgniecionym bananem, chia, syropem oraz wiórkami i cynamonem. Odstawić na noc do lodówki lub na co najmniej godzinkę przed podaniem. Rano/podając przełożyć do miseczki i podawać z brzoskwinię pokrojoną w plastry i karmelizowaną na syropie klonowym. Dodać również innego dodatki, np. takie jak suszone owoce, prażone orzechy, itp. Smacznego!

karmelizowana-guinoa-6
karmelizowana-guinoa-7

In English

Ingredients:

  • cup of cooked quinoa
  • 1/2 cup of plant yogurt (eg. Soy, natural and sugar-free)
  • teaspoon of chia seeds
  • 1/2 of a ripe banana
  • teaspoon of maple syrup
  • cinnamon
  • tbsp of desiccated coconut
  • to serve: peach + tablespoon of maple syrup

Mix the quinoa with yogurt, mashed banana, chia, syrup, coconut and cinnamon. Let stand in a refrigerator overnight or for at least an hour before serving. Morning / before serving translate into a bowl and add the sliced peach caramelized with maple syrup. Also add other additives, such as dried fruits, roasted nuts, etc. Enjoy!