Owsianka na lato / Summer oatmeal.

 Ten kto mnie zna wie, że największą fanką owsianki jestem JA 😀 Choć zauważyłam ostatnio i tak nie jadam jej tak często jak kiedyś. W każdym razie, czy może być coś lepszego od owsianki na śniadanie? Nie sądzę. No chyba, że placki/naleśniki mogą konkurować. Kiedy lato gorące nie chce się nam stać przy garach co by się nie roztopić w kilka sekund, więc najlepszym śniadaniowym wyjściem jest wtedy owsianka na zimno, która ‚magicznie’ gęstnieje w nocy, a rano ekspresowo cieszy nasze podniebienia. Mnóstwo pomysłów na moje letnie owsianki na zimno znajdziecie TUTAJ. Dziś kolejny, bo takiej z …. mango jeszcze nie było! Oczywiście latem nie może zabraknąć w śniadaniu sezonowych owoców, a poza sezonem po prostu wystarczy wyciągnąć mrożone. Osobiście uwielbiam te owsianki  w wersji nieco bardziej kremowej czyt. zmiksowanej i właśnie Wam taką zaraz przedstawię. Przepis prosty, szybki i zadowalający poranne brzuchy 🙂 Miętowe orzeźwienie idealne na „świeży” start dnia!

owsianka-na-lato-4
owsianka-na-lato

owocowo-miętowy krem owsiany
fruity-mint oat cream

Składniki:

  • 5 łyżek płatków owsianych
  • łyżka nasiona chia
  • dojrzałe mango
  • 1/2 szklanki świeżych lub mrożonych owoców leśnych (maliny, jagody, jeżyny, porzeczki)
  • 1/3 szklanki mleka migdałowego (lub inne mleko roślinne)
  • kilka listków świeżej mięty
  • opcjonalnie – coś do posłodzenia: tutaj łyżka syropu daktylowego
  • do podania: dowolne bakalie/orzechy/nasiona – tutaj: jagody goji oraz pistacje

Wszystkie składniki umieść w misce, uprzednio mango obierz ze skórki i pozbądź się pestki. Zmiksuj dokładnie i schłodź całą noc szczelnie zamknięte w lodówce. Rano przełóż do miski (można też przechowywać w słoiku i zabrać ze sobą do pracy/szkoły) i podawaj z dowolnymi dodatkami. Smacznego!

 owsianka-na-lato-2

In English

Ingredients:

  • 5 tbsp of oat flakes
  • tbsp of chia seeds
  • fresh, ripe mango
  • 1/2 cup of fresh or frozen berries (raspberries, blueberries, blackberries, red/blackcurrants)
  • 1/3 cup of almond milk (or other plant milk)
  • 4-5 leaves of fresh mint
  • optionally – sth to sweeten: here one tbsp of date syrup
  • to serve: dried fruits/nuts/seeds – here: goji berries and pistachios

Place all the ingredients in a bowl, previously peel the mango and get rid of the seed. Blend thoroughly and chill overnight in the refrigerator tightly covered. In the morning translate it into the breakfast bowl (it can be also stored in a jar and take with you to work / school) and serve with any additives. Enjoy!