Tropikalna gryczanka / Tropical buckwheat porridge.

  Są takie potrawy, za których smakiem można się stęsknić. Tak jest właśnie z gęstym, kremem z surowej gryki. Potrafiłam go jeść kilka razy w tygodniu jeszcze jakiś rok temu, potem… nie wiem, chyba podróżowanie i poranne blendowanie (a’la „by tylko nikogo nie obudzić!”) mnie lekko zniechęciło. Powraca – słynna gryczana, którą pokochałam dzięki Ance 🙂 Ależ było przyjemnie zatopić łyżeczkę w tym gęstym słodkim kremie. Zazwyczaj zajadałam ją z bananami, zresztą kilka pomysłów na surową gryczankę znajdziecie już na blogu, o TUTAJ 😉 Tym razem postawiłam na nieco tropikalne smaki, z którymi zawsze kojarzy mi się kokos oraz ananas. Tak więc zmiksowałam te dwa składniki razem z namoczoną gryką, a do tego niezastąpiona migdałowa nutka w postaci ulubionego masła migdałowego. Jak to u mnie zazwyczaj bywa, słodycz uzyskana w naturalny sposób, daktyle zawsze dają radę – najlepsze karmelki na świecie! Do tego całość podana z karmelizowanym ananasem – czyż to nie brzmi przepysznie? Jeśli macie jakieś wątpliwości do tego śniadania / deseru to jak najszybciej musicie się przekonać o jego wyjątkowości.

tropikalna-gryczanka-2
tropikalna_gryczanka_
tropikalna-gryczanka-4

tropikalna gryczanka kokos-migdał-ananas
tropical coconut-almond and pineapple buckwheat porridge

Składniki:

  • 60g surowej kaszy gryczanej (niepalona!) – 1/3 szklanki
  • łyżka wiórków kokosowych
  • łyżka naturalnego masła migdałowego
  • 1/3 szklanki mleczka kokosowego lub napoju/mleka kokosowego (lub wody)
  • 3-4 świeże daktyle (można dodać więcej i uprzednio namoczyć gdy posiadamy suszone)
  • kilka mniejszych kawałków ananasa – do smaku oraz kilka do karmelizowania (+ łyżeczka syropu klonowego)

Kaszę gryczaną zalać na noc zimną wodą, ok. szklanki. Rano przepłukać dokładnie i zmiksować z pozostałymi składnikami. Do podania przygotować karmelizowane plastry ananasa – wystarczy chwilę karmelizować je wraz z syropem klonowym. Smacznego!

tropikalna-gryczanka-5

In English

Ingredients:

  • 60g / 1/3 cup of raw buckwheat groats
  • tbsp of desiccated coconut
  • tbsp of natural almond butter
  • 1/3 cuo of coconut milk or any coconut drink (or water)
  • 3-4 fresh dates (you can add dried one but it’s better then to soak them first)
  • few pieces of fresh pineapple (and a few more to caramelized with tsp of maple syrup)

Soak the buckwheat in a cup of warter – overnight. In the morning rinse it and blend with the rest of ingredients. Serve with caramelized slices of pineapple. Enjoy!

 Mało mnie tutaj, egzaminy tuż tuż, spędzam dnie na nauce kiedy nie muszę pracować. Staram się jednak nie zapominać, że jestem tylko człowiekiem, więc potrzebuję też czasu… po prostu dla siebie. Jak to u mnie bywa, kiedy się uczę to też i mam sporo pomysłów na gotowanie, także mam nadzieję, że nowe przepisy się będą tworzyć w najbliższym czasie.

 Tymczasem, proszę Was mocno o kciuki, możecie ściskać aż do… 9 czerwca! 🙂