Pieczona owsianka z kokosem i różą / Baked oatmeal with coconut and rose.

 Mam dziś dla Was kolejny śniadaniowy przepis. Niedawno pojawiły się tutaj placuszki, a teraz chwila dla królowej moich śniadań, czyli owsianki! Jako, że niekiedy poranki mam wolnę lubię pokombinować i poświęcić trochę więcej czasu na przygotowanie śniadania. Tak też powstała ta owsianka z piekarnika – pieczone są zdecydowanie wyjątkowe i warto poczekać chwilę, by potem cieszyć się ich smakiem. Wybrałam całkiem ciekawe połączenie. Kokos i róża w duecie. Do tego słodkości dodał im banan oraz świeże daktyle, a nieco orzeźwiającej nuty – granat. Z kokosem zawsze idealnie komponują się migdały, więc nie mogło ich tutaj zabraknąć. Zapach dochodzący z piekarnika jest bardzo kuszący i sprawa, że jeszcze bardziej się niecierpliwimy by wyjąć owsiankę i zajadać. Polecam jednak spokojnie rozkoszować się tym smakiem, najlepiej w wolny, leniwy poranek.

owsianka-pieczona-różana
pieczona-owsianka-róża-kokos4

pieczona kokosowo-różana owsianka z bananem, granatem oraz migdałami
baked coconut and rose oatmeal with banana, pomegranate and almonds

Składniki:

  • 5-6 łyżek płatków owsianych
  • opcjonalnie: łyżeczka nasion chia/siemienia lnianego
  • łyżka wiórek kokosowych
  • łyżka płatków różanych
  • 2-3 świeże daktyle (wypestkować!)
  • ok. 3/4 szklanki mleka roślinnego (najlepiej kokosowe!)
  • dojrzały banan
  • ok. 1/4 granatu
  • garstka migdałów
  • płatki kokosowe na wierzch owsianki

Wymieszać ze sobą płatki, chia, wiórki, różę oraz posiekane daktyle. Zalać mlekiem, przemieszać i wstawić na noc do lodówki by płatki zmiękły i nabrały aromatu. Rano wmieszać rozgniecionego banana, pestki granatu oraz posiekane migdały. Przełożyć do natłuszczonej kokilki, wierzch ozdobić resztą migdałów, bananem i płatkami kokosowymi. Piec w 180 stopniach Celsjusza ok. 30 min. Smacznego!

pieczona-owsianka-róża-kokos

In English

Ingredients:

  • 5-6 tablespoons of oat flakes
  • optionally: tsp of chia seeds or flax seeds
  • tbs of desiccated coconut
  • tbs of rose flakes (dried)
  • 2-3 fresh dates
  • about 3/4 glass of plant milk (coconut milk the best!)
  • ripe banana
  • about 1/4 of pomegranate
  • handful of almonds
  • coconut flakes for the top

Mix together oats, chia seeds, coconut, rose and chopped dates. Then add milk and leave it overnight in the fridge – oats will be more soft and aromatic. In the morning add the mashed banana, pomegranate and chopped almonds. Mix it and translate into the greased (with coconut oil) baking dish. Decorate with coconut flakes, banana slices and almonds. Bake for about 30 min. in 180 Celcius degrees. Enjoy!

pieczona-owsianka-róża-kokos6