Najprostsze placuszki śniadaniowe.

 Nie ma to jak leniwe weekendowe śniadanie. Choć ja od zawsze jestem rannym ptaszkiem, więc też na takie często mogę pozwolić sobie w ciągu tygodnia. W każdym razie, na sobotę polecam – naleśniki lub placki, taka już tradycja.. weszła mi w krew. Dziś podzielę się z Wami pomysłem na najprostsze wegańskie placuszki, do których nawet zbędny jest dodatek jakiejkolwiek słodyczy, gdyż wystarczającą dodaje po prostu dojrzały banan. Są z mąki owsianej, ale możecie użyć też każdej innej, ulubionej lub tej, którą macie pod ręką. By nadać im nieco aromatu możecie tak jak ja włączyć cynamon do akcji, aczkolwiek tutaj całkowita dowolność, bo sprawdzi się każda przyprawa – czy to korzenna czy wanilia, a może by tak dodatek kakao? Czemu nie?! 🙂 Można komponować je jak tylko dusza zapragnie, a podstawowy przepis pozostaje niezmienny. Dzięki sodzie oczyszczonej (jeśli nie macie, to należy dodać proszek do pieczenia) wychodzą niezwykle puszyste i delikatne. Uwielbiam jak rozpływają się w ustach. Możecie podawać je z przeróżnymi dodatkami (owocami, orzechami, masłami, dżemami, sosami, jogurtami itd.) na bogato lub też bardziej skromnie, ja na przykład uwielbiam polewać je syropem klonowym. Simple pleasures.

DSC_095111
DSC_096911
bananowe placuszki owsiane z cynamonem podane z syropom klonowym
banana oat pancakes with cinnamon served with maple syrup
Składniki:
  • ponad połowa szklanki mąki owsianej (lub innej, ok. 60-80g)
  • 1/3-1/2 szklanki mleka roślinnego (tu: migdałowe)
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej (lub proszku do pieczenia)
  • cynamon
  • 1/2 dojrzałego banana (lub 2-3 łyżki musu jabłkowego)
Wymieszać ze sobą suche składniki. Następnie dodać rozgniecionego banana oraz mleko. Powinna wyjść gęsta konsystencja. Jeśli są zbyt lejące się – dodaj mąkę, zbyt gęste – dolej mleko. Smaż na rozgrzanej, suchej lub lekko natłuszczonej, patelni z obu stron. Obracać na drugą strony, gdy na wierzchu pojawią się bąbelki, ok. 5 min. smażenia z jednej strony na średnim ogniu. Podać z czym dusza zapragnie. Smacznego!
*Smak placuszków możesz zmieniać poprzez dodatki: kakao, wiórki kokosowe, przyprawa korzenna, ziarenka wanilii, karob itp.
  „Gdy w życiu masz pod górkę, pamiętaj, że być może dzięki temu dojdziesz na szczyt” 🙂
Udanego dnia!