Jabłko, kokos, granat.

 Zima przyszła, jest mroźno, w Polsce śnieżnie. To idealny sezon na ciepłe, rozgrzewające śniadania takie jak na przykład OWSIANKI! O tak, to od zawsze moja królowa śniadań i od kilku lat tego faktu nic nie zmieniło, miska ciepłej, gęstej owsianki najczęściej pojawia się u mnie jako pierwszy poranny posiłek. Na blogu znajdziecie już sporo pomysłów, jest nawet strona poświęcona owsiance – Owsiankowo! 🙂 Dziś chcę zaproponować Wam jabłkową owsiankę z suszonymi morelami. Jest naturalnie słodka, więc nie musicie jej słodzić, no chyba że Wasze kubki smakowe domagają się większej dawki słodkości. Jest nie tylko z płatków owsianych, ale też jaglanych – ten duet tworzy cudowną konsystencję,  a pomaga mu w tym mleczko kokosowe, dzięki czemu jest idealnie kremowa (i nie przywiera nigdy do garnka), moja ulubiona 😉 Jako dodatek: granat, wiórki kokosowe oraz płatki migdałowe. Jeszcze bym zapomniała – niezbędny składnik, czyli aromatyczny cynamon, – najwierniejszy towarzysz jabłek.

DSC_035611
DSC_034411
DSC_034211
jabłkowo-kokosowa owsianka (owies, płatki jaglane) z suszonymi morelami i cynamonem podana z granatem, wiórkami kokosowymi oraz płatkami migdałowymi
apple-coconut oatmeal (oats and millet flakes) with dried apricots and cinnamon served with pomegranate, coconut flakes and almond flakes
Składniki:
  • 3 łyżki płatków owsianych
  • 3 łyżki płatków jaglanych
  • szklanka gorącej/ciepłej wody
  • ok.1/3 szklanki mleczka kokosowego
  • cynamon
  • małe jabłko
  • 2-4 suszone morele (niesiarkowane!)
  • szczypta soli
  • opcjonalnie: łyżka/łyżeczka syropu klonowego/ daktylowego/ ksylitolu/ itp.
  • granat, wiórki kokosowe i płatki migdałowe do podania
Płatki wymieszać z cynamonem i posiekanymi morelami. Zalać gorącą/ciepłą wodą i odstawić do zgęstnienia. Po czasie dolać mleczko kokosowe i starte jabłko. Gotować do uzyskania, gęstej kremowej owsianki. Podawać z pestkami granatu, wiórkami kokosowymi oraz dowolnymi orzechami, np. płatkami migdałów. Smacznego!
 Tak jak pisałam wyżej, duuużo przepisów na jeszcze inne owsianki znajdziecie TUTAJ. Pomysłów na nie jest mnóstwo, a zdecydowanie warto zajadać się nimi na śniadanie – przysięgam, że nigdy się nie znudzą 🙂

Przyjemnego tygodnia :*
  • Właśnie ostatnio przypomniało mi się, że kiedyś na twoim blogu były same owsianki. A teraz tak tu kolorowe i różnorodnie! Choć owsianek nie dyskryminuję bo te same w sobie też potrafią być urozmaicone i bardzo lubię często je zjadać 😉

    • po tylu wpisach z owsiankami chyba już każdy wie jak pysznie je przyrządzić, a ja oczywiście dalej się nimi zajadam 🙂

  • Niesamowite, na ile pysznych i zdrowych sposobów można przygotować owsiankę 🙂

  • o mamciu, ale mi narobiłaś wieeeekiej ochoty na owsiankę *.*
    No ale nie od dziś każdy z nas wie, że jesteś naszą mistrzynią w robieniu owsianek ^^

    Miłego dnia :*

  • To chyba owsiankowa królowa! A nie przepraszam… To Ty jesteś owsiankową królową!

  • Owsianka to jedno z moich ulubionych śniadań, nie tylko na zimę 🙂 Jak jem śniadanie w domu to często jest to właśnie taka miska pełna ciepłej i bogatej w dodatki owsianki 🙂

  • To połączenie wydaje się być bardzo ciekawe 🙂 I ten granat, uwielbiam ten owoc 🙂

  • Jak ja uwielbiam takie miseczki na śniadanie<3

  • Wygląda apetycznie! 🙂

  • ale boskie połączenie! muszę zakupić granata 😀

  • Prawda, owsianki są najlepsiejsze <3
    Same jaglane z mlekiem koko też są super kremowe

  • Wygląda obłędnie 🙂

  • No takim połączeniem bym nie pogardziła 😀

  • Genialne połączenie! 🙂

  • Mistrzowski tercet 😀

  • Mniam! Ściągam przepis, bo wszystkie składniki bardzo lubię 🙂

  • znowu chciałoby się zjeść same zdjęcia <3