Dwa sposoby na… ciecierzycę!

 Wczoraj pianka z wody po ciecierzycy, a dziś dwa pomysły na wykorzystanie ciecierzycy. Na początek, słodko i można powiedzieć – śniadaniowo. Przygotowałam gęsty krem na bazie ciecierzycy i owoców – pierwszych sezonowych brzoskwiń  (moje ulubione letnie owoce! <3) oraz słodkiego, dojrzałego banana. Słodyczy dodają również lepkie daktyle, a jeszcze lepszego aromatu ziarenka z laski wanilii. Można poczuć też nutkę migdałową za sprawą mleka z migdałów, poza tym krem ten podałam z masłem migdałowym. Bardzo smaczna, zdrowa i szybka odmiana od tradycyjnych śniadań typu owsianka, placki czy kanapki 😉 Wyciągnięty prosto z lodówki, idealny na takie upały.
 DSC_051611-horz1
brzoskwiniowo-bananowy krem z ciecierzycy z wanilią i mlekiem migdałowym podany z masłem migdałowym oraz suszoną białą morwą 
peach-banana chickpea cream with vanilla and almond milk served with almond butter and dried white mulberries
 
Składniki:
  • 150g ciecierzycy (ugotowana/z puszki)
  • 1/3 szklanki mleka migdałowego (lub inne roślinne)
  • ziarenka z 1/2 laski wanilii
  • 4 daktyle
  • świeża, sezonowa brzoskwinia
  • dojrzały banan
  • łyżka soku z cytryny
  • łyżka siemienia lnianego
Ciecierzycę zmiksować z mlekiem, sokiem z cytryny, wanilią, daktylami, bananem i brzoskwinią. Na koniec wymieszać z siemieniem. Wstawić na noc do lodówki. Rano podawać z dowolnymi dodatkami. Smacznego!
 Kolejny pomysł na ciecierzycę już wytrawny, obiadowy. Ulepiłam malutkie kotleciki z jej udziałem oraz wędzonego tofu. Dodałam jarmuż oraz pietruszkę, doprawiłam ulubiony przyprawami, obtoczyłam w sezamowej panierce i upiekłam. Zdrowe i pyszne! Przy okazji, można dodać pokrojone, przyprawione warzywa i zapiec razem z kotlecikami. Obiad gotowy! 🙂

DSC_048211-1
kotleciki z ciecierzycy i wędzonego tofu z jarmużem oraz pietruszką w sezamowej panierce podane z pieczonymi ziemniakami, marchewką oraz pietruszką (również obtoczone w panierce sezamowej)
chickpea and smoked tofu burgers with kale and parsley with sesame „butter” served with baked early potatoes, carrots and parsleys (also with sesame „butter”)
 
Składniki:

kotleciki:

  • 100g ciecierzycy
  • 110g wędzonego tofu
  • garść świeżego jarmużu
  • garstka świeżej, zielonej pietruszki
  • łyżka płatków drożdżowych
  • przyprawy: kminek, wędzona papryka, pieprz, majeranek, mielona kolendra, czosnek niedźwiedzi

panierka:

  • łyżka mąki sezamowej + łyżka sezamu
Wszystkie składniki na kotleciki dokładnie zmiksować. Następnie formować dowolnej wielkości kotlety i obtoczyć w panierce. Ułożyć na papierze od pieczenia. Piec w 200 stopniach Celsjusza ok. 30 min., po 15-20 min. obrócić. Podawać z dowolnymi dodatkami. Smacznego!

warzywa:

  • 2-3 młode ziemniaki, 2 młode marchewki i 2 pietruszki – doprawić podobnie jak kotlety, dodać łyżeczkę oleju i resztę panierki – wymieszać i piec razem z kotlecikami
 Najgorsze chyba jest czekanie. Człowiek ma wtedy przeróżne myśli. Tym bardziej kiedy ma wydarzyć się coś bardzo ważnego, na czym niesamowicie zależy. Jednak, warto być cierpliwym. Wszystko w swoim czasie. Pozytywnie, będzie dobrze 🙂

Miłego weekendu!