Sałatka zdrowia i pulpeciki na obiad.

 Sałatka pełna zdrowia – z komosy ryżowej. W środku znajduje się soczysta pomarańcza oraz wybuchowy granat. Nie brakuje chrupiących, lekko podprażonych nerkowców oraz słodkich jagód goji. Są też lepkie, świeże daktyle oraz aromatyczne wiórki kokosa. Można też natrafić na kawałki wegańskiej waniliowej białej czekolady! Czego chcieć więcej? Chyba już nic nie potrzeba… można jeść! 😀

DSC_00121-horz
kokosowa komosa ryżowa z pomarańczą, granatem, świeżymi daktylami, prażonymi nerkowcami, waniliową białą czekoladą i jagodami goji
coconut quinoa with orange, pomegranate, fresh dates, toasted cashews, vanilla white chocoalate and goji berries
Składniki:
  • 50-60g komosy ryżowej
  • pomarańcza
  • owoce z 1/2 granatu
  • 4 świeże daktyle
  • garstka podprażonych nerkowców (na suchej patelni)
  • waniliowa biała czekolada (wegańska; dowolna ilość)
  • łyżka jagód goji
Komosę ugotować, najlepiej wieczorem, na sypko w szklance wody. Ostudzić i wstawić do lodówki. Rano wymieszać z granatem, wyfiletowaną pomarańczą, wypestkowanymi i posiekanymi daktylami, nerkowcami oraz posiekaną czekoladą. Przełożyć do miseczki i zajadać. Smacznego!
 Wczoraj był pomysł na makaron z BIO tofu marynowanym w sosie tamari, a dziś pulpeciki z jego udziałem. Delikatne, lekko orzechowe podane z sosem pomidorowym oraz pieczonymi młodymi ziemniaczkami.Inspirowałam się oczywiście pulpecikami z przepisu kochanej Marty, z jej książki Jadłonomia 🙂

DSC_00501
DSC_000711
orzechowe pulpeciki z tofu marynowanego w sosie tamari podane z sosem pomidorowym oraz pieczonymi młodymi ziemniaczkami
peanut butter ‚meatballs’ with tofu in tamari sauce served with tomato sauce and baked early potatoes
 
Składniki:
  • 1/2 kostki BIO tofu marynowanego w sosie tamari
  • 1/4 szklanki płatków jaglanych
  • pieprz
  • łyżka masła orzechowego
  • przyprawy: bazylia, oregano, pietruszka, tymianek, wędzona papryka i odrobina ostrej wędzonej
Tofu zmiksować z składnikami lub tak jak ja pokruszyć i zagnieść całość razem dłońmi. Formować dowolnej wielkości pulpeciki i podsmażyć chwilę na oleju, do uzyskania chrupiącej ‚skórki’.
sos (pomysł własny): cebula, ząbek czosnku, pieprz, sól morska, bazylia i jeden duży pomidor – podsmażyć cebulę i czosnek na oleju, dodać pomidora i przyprawy – dusić na średnim ogniu, a na koniec zmiksować
ziemniaczki: kilka małych młodych ziemniaków (podobnej wielkości) wyszorować, doprawić solą morską i pieprzem, wędzoną papryką, granulowanym czosnkiem oraz tymiankiem, wymieszać z olejem i piec w 200-220 stopniach Celsjusza ok. 30 min.
Całość podawać w dowolnej kombinacji lub tak jak na zdjęciu powyżej. Smacznego!Więcej o tofu z serii BIO firmy polsoja znajdziecie tutaj oraz na stronie Współpraca.

 Czas upływa, coraz bliżej maturalnych wyników. Na samą myśl zaczyna bić mi mocniej serce. Spełnienie marzeń jest tak blisko i tylko jedno mnie od nich dzieli. Tymczasem, chcę wyluzować i nie rozmyślać zbyt wiele, jeszcze do… trzydziestego?. Słońce wychodzi zza chmur, dziś na pewno będzie piękna pogoda, jak i przez następne dni 🙂 Korzystajmy!

Udanego czwartku!