Sałatka z wędzonym tofu i pieczonymi warzywami.

 Obiadowa sałatka z tofu wędzonym. Pomysł idealny na upalne dni, ale nie tylko 😉 Jest w niej wszystko co najlepsze o tej porze roku – sezonowe warzywa, zdrowe sałaty, chrupiące ziarna. Tofu wędzone samo w sobie jest na tyle smaczne, że nie potrzeba go marynować czy smażyć, ale zawsze możecie spróbować i potem połączyć razem z gotową sałatką. Sprawdzi się nie tylko jako oddzielne danie, ale też dodatek do wielu potraw, szczególnie w sezonie letnim, kiedy chętnie zajadamy się sałatkami do grilla. Jak mowa o grillu to warzywa, zamiast piec, możemy też grillować.

DSC_001211
sałatka z wędzonym tofu, suszonymi pomidorami i pieczonymi warzywami
salad with smoked tofu, dried tomatoes and baked vegetables

Składniki:

  • 2 garści miksu sałat (umyte, lekko posiekane)
  • 1/2 kostki wędzonego tofu BIO 100g
  • 4 łyżki kukurydzy (świeża, ugotowana lub z puszki)
  • ogórek gruntowy
  • garść pietruszki
  • garść koperku
  • kilka suszonych pomidorów
  • wędzona papryka, pieprz

pieczona warzywa:

  • 1/2 średniej cukinii
  • średnia marchew
  • 3-4 duże pieczarki
  • przyprawy do pieczonych warzyw: wędzona papryka, pieprz, sól morska, kolendra; + olej np. ryżowy – łyżeczka

’sos’: łyżka octu jabłkowego, łyżka syropu klonowego/opcjonalnie – sos sojowy, sok z cytryny, syrop daktylowy – najlepiej by sos był słodki, ponieważ sałaty mają gorzki posmak

Cukinię pokroić na plastry, które jeszcze przepołowić. Marchewkę również pokroić w plastry lub kostkę. Pieczarki obrać, umyć i pokroić w ćwiartki. Wszystko wymieszać z przyprawami i olejem. Piec w 200 stopniach Celsjusza ok. 20-30 min. Na koniec dodać do sałatki.

W sporej misce wymieszać sałaty, kukurydzę, pokrojonego w kostkę ogórka oraz posiekane suszone pomidory, koperek i pietruszkę. Dodać pokrojone w kostkę tofu, doprawić całość pieprzem, wędzoną papryką i solą morską.

Składniki na sos wymieszać z sałatką. Podawać ją z upieczonymi warzywami oraz miksem ziaren (pestki dyni, słonecznika, siemię lniane itp.). Smacznego!

Więcej o tofu znajdziecie tutaj oraz na stronie firmy.

 Na śniadanie zajadałam się makowo-bananowymi gryczanymi goframi. Przepis jeszcze dopracuję, a potem chętnie się nim z Wami podzielę 😉 Były bardzo smaczne, ale muszę pokombinować, aby struktura wyszła idealnie, bo przecież nie ma nic lepszego jak gofry chrupiące z zewnątrz, a w środku puszyste i lekkie 🙂

Udanego dnia!