Nadziane kule i pieczone warzywa.

 Miałam ogromną ochotę na knedle… Zrobię je na pewno, przecież bez nich nie ma sezonu 🙂 Tymczasem, na śniadanie znowu miksowałam, a potem lepiłam – kule z tofu, banana i płatków owsianych nadziane truskawkami, obtoczone w cynamonie. Dodałam też do nich proszek z korzenia maca, dzięki czemu dostarczamy sobie jeszcze więcej energii i zdrowia. Nie wiem jak Wy, ale ja lubię takie lepkie, gliniaste „trufelki” z niespodzianką w środku 🙂

DSC_007311-1
DSC_006411-horz
kule z tofu, banana i płatków owsianych z maca nadziane truskawkami, obtoczone w cynamonie podane z orzechami włoskimi
balls from tofu, banana and oat flakes with maca stuffed with strawberries and covered with cinnamon; served with walnuts
Składniki:
  • 4 łyżki płatków owsianych
  • 1/2 dojrzałego banana
  • 1/2 kostki naturalnego tofu (125g)
  • łyżka mielonego siemienia lnianego
  • łyżeczka cukru kokosowego
  • łyżka otrębów owsianych
  • kopiasta łyżeczka proszku z korzenia maca
  • kilka truskawek
  • cynamon (lub kakao) do obtoczenia
Płatki owsiane zmielić drobno. Dodać resztę składników i zmiksować na gęstą masę. Odstawić na chwilę. Po czasie, wilgotnymi dłońmi, formować okrągłe placuszki, które nadziać truskawką i zalepić, uformować w kule i obtoczyć w cynamonie/kakao. Wstawić na noc (lub min. 2h) do lodówki. Smacznego!
 Lubicie pieczone warzywa? Ja je wręcz uwielbiam i ostatnio piekę niemalże codziennie. Mamy tyle wspaniałych sezonowych warzyw, że zawsze każdego dnia można skomponować inną kompozycję, doprawić różnymi ciekawymi przyprawami. Przepis jest bardzo prosty, a dobór składników i przypraw zależy od nas. Ja podzielę się z Wami moim pomysłem na brokuły, kalafior oraz młode ziemniaki.

pieczone brokuły, kalafior oraz młode ziemniaki podane z sosem orzechowym*
baked broccoli, cauliflower and early potatoes served with peanut butter sauce*
 
Składniki:

  • mała ‚główka’ brokułów
  • mała ‚główka’ kalafiora
  • 2 młode ziemniaki
  • przyprawy: sól morska, pieprz, czosnek, suszona pietruszka, tymianek, wędzona papryka, mielona kolendra
  • łyżka oleju (tu: ryżowy)
Brokuła oraz kalafiora podzielić na mniejsze kawałki, ziemniaki obmyć dokładnie i pokroić w dowolnej wielkości kawałki. Całość przełożyć do miski lub od razu na blachę z papierem do pieczenia. Doprawić i polać olejem. Wymieszać dłońmi. Piec w 200 stopniach Celsjusza ok. 30 min. Podawać jak dodatek do kasz, ryżu itp. lub zajadać bez dodatków np. polane sosem z tahini lub masła orzechowego.
*sos: łyżka masła orzechowego + 4 łyżki mleka sojowego – można też doprawić solą,pieprzem, chilli itp.
Smacznego!

Możecie zapiekać też rzodkiewki, bataty, buraki, marchewki, seler, pietruszkę, por, cebulę, czosnek i inne – do wyboru, do koloru 🙂

 Pogoda za oknem sprawia, że mam ochotę zostać pod kołdrą do południa – deszczowo i chłodno, gdzie jest lato?! Pokaże się jeszcze, mam nadzieję 🙂

Miłego wtorku!