Mus z orientalną nutą oraz podsmażany bób.

 Dziś na śniadanie miksowałam… bez blendera jak bez ręki 😀 Zrobiłam mus z awokado, banana oraz tofu z orzeźwiającym sokiem z pomarańczy. Nieco arabska, orientalna nuta słodkości się wkradła – dodałam tahini, wodę różaną oraz lepkie daktyle. Aromatycznych przypraw też nie brakuje – kardamon i cynamon – świetnie się sprawdziły w tym zestawieniu smaków. Jego struktura jest wręcz idealna – lekki, puszysty, a przy tym kremowy. Smak, nie do zastąpienia! 🙂

DSC_005511
DSC_004511-horz
sezamowo-różany mus z tofu, banana oraz awokado z cynamonem i kardamonem podany z sezamem, suszoną białą morwą oraz skórką pomarańczy
sesame-rose mousse from tofu, banana and avocado with cinnamon and cardamon served with sesame seeds, dried white mulberries and orange peels
Składniki:
  • 1/2 kostki naturalnego tofu (125g)
  • średni, dojrzały banan
  • 1/2 dojrzałego awokado
  • łyżka wody różanej
  • 3 świeże, wypestkowane daktyle
  • łyżka tahini
  • sok z połowy pomarańczy
  • cynamon i kardamon
Wszystkie składniki umieścić w misce i zmiksować na gładki mus. Podawać z dowolnymi dodatkami. Smacznego!
 Mam też dziś dla Was pomysł na podanie bobu. Wczoraj dzieliłam się przepisem na hummus, a dziś nieco prostsza wersja, czyli bób gotowany z koperkiem, a następnie podsmażany z czosnkiem oraz chilli i podany z makaronem. Niech ten sezon się nie kończy! 🙂
podsmażany bób z koperkiem podany makaronem ryżowym
fried broad beans with dill served with rice pasta
 Dowolną ilość bobu ugotować z koperkiem, ok. 15 min. – do miękkości. Następnie przelać zimną wodą i odstawić. Podsmażyć czosnek na oleju (tu: ryżowy), dodać ugotowany bób, przyprawić solą morską, pieprzem, szczyptą wędzonej papryki oraz płatkami chilli. Na koniec wymieszać z makaronem ryżowym i posypać koperkiem. Smacznego!

Koniecznie zajrzyjcie tutaj – świetny wpis Iwusa na temat nabiału 🙂

Miłego, słonecznego dnia!