Bez glutenu i cukru, wegańskie i puszyste!

 Jestem. Nieobecność wczoraj i dziś rano wiązała się z tym, że laptop ponownie trafił do naprawy. Jeszcze było w nim parę komplikacji i mam nadzieję, że ostatecznie nie będzie już sprawiał problemów. Tymczasem dzielę się z Wami moim pomysłem na sobotnie śniadanie, a wieczorem dodam też obiecane przepisy na tofu. Dzisiaj usmażyłam grube, puszyste placuszki – bez cukru i glutenu, z mieszanki mąk gryczanej, ryżowej oraz jaglanej. Oczywiście w środku dodatek słodkiego banana. Kakao też dosypałam, dawno takich nie jadłam. Struktura wyszła zaskakująca, pozytywnie rzecz jasna! Lekko gliniaste, ale przy tym puchate – jedne z najlepszych jakie jadłam 🙂

DSC_018511
kakaowo-bananowe placuszki podane z masłem orzechowym, gorzką czekoladą 100%, syropem truskawkowym (bez cukru) oraz truskawkami
cocoa-banana pancakes served with peanut butter, dark chocolate 100%, strawberry syrup 100% (without sugar) and strawberries

Składniki:
  • 2 łyżki mąki gryczanej
  • 3 łyżki mąki jaglanej
  • 2 łyżki mąki ryżowej
  • łyżka mielonego siemienia lnianego
  • łyżka kakao
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia (gluten free)
  • 1 dojrzały (bardzooo ;)) banan
  • ok. 1/3 szklanki mleka roślinnego
Wymieszać ze sobą suche składniki. Następnie dodać rozgniecionego banan i dolać mleko, tak aby wyszło ciasto o gęstej, jednolitej konsystencji. Smażyć placuszki na suchej (lub lekko natłuszczonej olejem kokosowym) patelni. Podawać z dowolnymi dodatkami. Smacznego!

 Zaś wczoraj na śniadanie – comfort food w 100%! Pogoda deszczowa (i jest tak do teraz), więc od razu chwyciłam za garnuszek i ugotowałam owsiankę. Podałam ją w całkiem prosty sposób, bez zbędnych dodatków – w środku rozgnieciony banan, najlepszy zamiennik cukru. Zaś na wierzchu porządna łycha masła z nerkowców, ostatnio – nowo upolowania lniana chałwa oraz słodki syrop truskawkowy. Nic dodać, nic ująć! 🙂
 DSC_008311
DSC_009611
bananowa owsianka na mleku migdałowym podana z lnianą chałwą, masłem z nerkowców oraz syropem truskawkowym (bez cukru)

banana oatmeal with almond milk served with halava from flax seeds, cashewnut butter and strawberry syrup (without sugar)

 Wierzę w to, że teraz już wszystko będzie w porządku w laptopem. Zresztą, dobrze się spisuje jak na swoje 6-7 lat 😉 Mam też nadzieję, że słońce się nam pokaże – w końcu jutro kalendarzowe lato czas zacząć!
Miłego popołudnia!