Usmażone owsiane.

 Na środowy poranek owsiankę smażę – ‚karmelizuję’ na oleju kokosowym wraz z bananem. Aromatycznie pachnie skórką pomarańczy, dodatkowo w środku chrupiące kawałki orzechów włoskich i pełnych smaku ziaren kakaowca. Podaję wraz z kremowym bananowym tofu z jagodami acai. Do tego jeszcze pełne witamin kiwi, dla zdrowia. Porządna dawka energii przed całkiem długim dniem poza domem – w takiej postaci, jak dla mnie, najlepsza 🙂

karmelizowana owsianka z bananem, skórką pomarańczy, orzechami włoskimi i ziarnem kakaowca podana z bananowym kremem tofu z jagodami acai oraz kiwi
caramelized oatmeal with banana, orange peel, walnuts and cocoa nibs served with banana-acai berries tofu cream and kiwifruit
 
Składniki:
  • 5 łyżek płatków owsianych
  • 1/2 szklanki mleka roślinnego (tu: migdałowe)
  • łyżeczka skórki z pomarańczy (świeża z wyparzonej pomarańczy lub suszona)
  • kilka posiekanych orzechów włoskich
  • łyżeczka ziaren kakaowca
  • 1/2 dużego dojrzałego banana
  • łyżeczka syropu klonowego (opcjonalnie)
  • olej kokosowy (do smażenia)
Płatki owsiane zalać na noc mlekiem wraz z skórką z pomarańczy. Rano rozgrzać na patelni/w garnuszku olej wraz z syropem klonowym. Pokrojonego w plasterki banana karmelizować. Następnie dodać owsiankę i smażyć chwilę. Na koniec wmieszać orzechy włoskie oraz ziarna kakaowca. Podawać z dowolnymi dodatkami. Smacznego!
krem: ok. 100g tofu naturalnego, 1/2 dużego dojrzałego banana, łyżeczka sproszkowanych jagód acai, opcjonalnie – łyżeczka syropu klonowego – wszystko ze sobą zmiksować
 Ten ostatni tydzień szkoły tak szybko mija. Kolejny upłynie jeszcze szybciej. Potem już nigdy do murów takiej szkoły nie zawitam, no chyba, że kiedyś ją odwiedzę, ale to czas i życie pokaże co będzie dalej. Tymczasem nauka wre. Niech tylko mi tak bardzo nie zależy, bo wręcz przeciwnie – to nie pomaga. Zbyt bardzo chcę = nie wychodzi. Stres niech spłynie ze mnie jak najszybciej, by nie przeszkodził w realizacji marzeń.

Miłej środy!