Pełna witamin.

 Owsianka pełna witamin, która stawia na nogi z rana i dodaje dużo energii. Tego mi dziś potrzeba, cały dzień znów poza domem i testy przede mną. Miksuję kiwi, pomarańcz i banana. Dosypuję płatki, trochę mleka, zdrowe ziarenka chia. Jeszcze orzechy – na dziś nerkowce wybrałam. Słodziej z dodatkiem świeżych daktyli. Aby pobudzić hormony szczęścia starłam do środka gorzką czekoladę. Poza tym namoczyłam też jagody goji w soku pomarańczowym, dzięki czemu nabrały jeszcze lepszego smaku. Gotowe, można się rozkoszować! 🙂
Jak widać, dziś pochmurno rano, zrobić zdjęcia w takim świetle to było wyzwanie.

nocna owsianka kiwi-pomarańcz-banan z chia, gorzką czekoladą 99%, świeżymi daktylami oraz nerkowcami podana z jagodami goji namoczonymi w soku pomarańczowym
overnight kiwi-orange-banana oatmeal with chia, dark chocolate 99%, fresh dates and cashews served with soaked goji berries in the orange juice
 
Składniki:
  • średni dojrzały banan
  • kiwi
  • pomarańcz
  • 5 łyżek płatków owsianych
  • łyżka nasion chia
  • kilka kostek gorzkiej czekolady (2-3; tu:99%)
  • kilka świeżych daktyli (posiekane i wypestkowane; mogą też być suszone)
  • 3 łyżki mleka roślinnego (tu: sojowe)
  • garść nerkowców
  • jagody goji
Zmiksować w misce obranego banana, kiwi i połowę pomarańczy. Następnie dodać płatki, chia, gorzką czekoladę startą na wiórki, posiekane daktyle i garść nerkowców. Wszystko dokładnie ze sobą wymieszać. Jeśli jest zbyt gęste, dodać jeszcze ok. 3 łyżek mleka roślinnego. Wstawić na noc do lodówki. Z drugiej połowy pomarańczy wycisnąć sok i dodać do niego jagody goji, które moczyć przez całą noc. Rano owsiankę przełożyć od miseczki, podać z namoczonym jagodami i gotowe. Smacznego!
 Znowu weekend przed nami. Można stracić rachubę czasu, gdy on tak mknie jak szalony. Święta też już blisko, szykuję się lista wypieków i potraw – to będą moje pierwsze wegańskie święta Wielkanocy. Niezbyt skromnie napiszę… Wyobrażam już sobie jak będzie przepysznie! 🙂

Miłego piątku!