Owsianka kokosanka oraz curry.

 W poniedziałkowy poranek zdecydowanie najlepiej sprawdza się pełna zdrowia, dodająca energii owsianka, zresztą jak w każdy dzień 😉 Warto ją sobie zaserwować na dobry początek tygodnia. U mnie dziś owsianka na zimno, którą najczęściej serwuję latem, aczkolwiek o każdej porze roku zachwyca konsystencją i smakiem. Jako, że miałam w domu owoc granatu pomyślałam, że świetnie się sprawdzi w połączeniu z intensywnie kokosową owsianką. Połączyłam te smaki wraz z aromatyczną wanilią oraz słodkimi daktylami. Do tego w środku ukryłam zdrowe nasionka chia oraz ulubione nerkowce. Smakowała niczym kokosanki! To śniadanie przekonało mnie, że czas powrócić do „nocnych” owsianek, są wyjątkowe 🙂 Poza tym, muszę częściej kupować granaty!

nocna kokosowo-waniliowa owsianka z chia, daktylami, nerkowcami oraz granatem
overnight cococnut-vanilla oatmeal with chia, dates, cashews and pomegranate
Składniki:
  • 5 łyżek płatków owsianych
  • łyżka nasion chia
  • 4 (duże i lepkie) posiekane daktyle
  • mielona wanilia
  • łyżka wiórek kokosowych
  • 1/2 szklanki mleka roślinnego (tu: owsiane)
  • kilka łyżek mleczka kokosowego ok. 4-5
  • nerkowce (dowolna ilość)
  • owoce granatu
Wszystkie składniki umieścić w miseczce i wymieszać ze sobą bardzo dokładnie (oprócz granatu). Wstawić na noc do lodówki. Wieczorem można też już obrać granat. Rano wymieszać owoce z gotową owsianką i przełożyć do miseczki. Podawać z innymi dowolnymi dodatkami. Smacznego!
Wskazówka: Aby nie była zbyt zimna, warto przed podaniem wyciągnąć na jakieś 15-30min. 😉
 Z mleczkiem kokosowym nie tylko słodkości smakują wyjątkowo, ale również dania wytrawne. Szczególnie uwielbiam je w curry, które właśnie wczoraj przyrządziłam na obiad. Kombinacja składników i smaków to moja „inwencja twórcza” – nie byłabym sobą, gdybym nie wymyśliła tego dnia po swojemu 😉 Pikantne kokosowo-pomidorowe curry z boczniakami, jarmużem, słodkim pieczonym batatem oraz marchwią, a do tego aromatyczny ryż jaśminowy.

curry kokosowo-pomidorowe z boczniakami, jarmużem, pieczonym batatem oraz marchwią podane z ryżem jaśminowym
coconut-tomato curry with oysters, kale, baked sweet potato and carrot served with jasmin rice
 
Składniki:
  • ryż jaśminowy (dowolna ilość, ugotowany na sypko)
  • 1/2 cebuli
  • ząbek czosnku
  • 4 duże boczniaki (umyte i osuszone)
  • marchew oraz batat (pokrojone w kostkę i upieczone w 200 stopniach z pieprzem, solą morską i oliwą, ok. 20 min.)
  • spora garść jarmużu
  • przyprawy: Tikka Curry, pieprz, słodka wędzona papryka, kurkuma, suszona pietruszka
  • ok. 1/3 szklanki passaty pomidorowej
  • kilka łyżek mleczka kokosowego (4-5)
Na patelni usmażyć cebulę wraz z czosnkiem. Po czasie dodać pokrojone boczniaki. Następnie garść jarmużu i upieczonego batata oraz marchew. Wszystko chwilę podsmażyć i przyprawić. Wlać passatę oraz mleczko i dusić na małym ogniu ok. 5-10 min. Podawać z ugotowanym ryżem, posypać świeżą pietruszką. Smacznego!
Udanego tygodnia! Szczery uśmiech na twarzy i do przodu 😉

 Tak przy okazji, „Ida” wygrała Oscara – uważam, że zdecydowanie na niego zasługiwał. Jednak nie widziałam innych filmów z tej kategorii, także trudno mi do końca oceniać. W każdym razie, można cieszyć się wygraną. I tak jak chciałam, najlepszy aktor: Eddie Redmayne, „Teoria wszystkiego” 🙂 Polecam oba filmy!