Odmrażam jesień i pulpeciki smażę.

 Za oknem zima powoli znika. Tak jak cały dzień wczoraj padł śnieg, tak w nocy wszystko zaczęło topnieć. W lodówce zaś całą noc odmrażało się jesienne puree z ulubionej dyni by dziś zagościć w mojej owsiance. Dodałam aromatyczną przyprawę pumpkin spice, a by jeszcze lepiej poczuć smak jesieni – wymieszałam owsiankę z domowym musem z jesiennych jabłek. Z tą porą roku kojarzą mi się też orzechy włoskie, więc nie mogło ich zabraknąć. Na koniec polałam całość słodkim syropem ryżowym, który jak widać próbował wymknąć się z miseczki.

dyniowo-jabłkowa owsianka (na mleku migdałowym) z pumpkin spice podana z orzechami włoskimi, domowym musem jabłkowym z cynamonem i imbirem (bez cukru) oraz syropem ryżowym
pumpkin-apple oatmeal (with almond milk) with pumpkin spice served with walnuts, homemade apple mousse with cinnamon and ginger (without sugar) and rice syrup
Składniki:
  • 5 łyżek płatków owsianych
  • szklanka mleka roślinnego (tu: migdałowe)
  • przyprawa dyniowa „pumpkin spice” (domowa)
  • ok. 2 łyżek puree dyniowego
  • domowy mus jabłkowy, bez cukru (dowolna ilość)
Płatki owsiane zalać na noc mlekiem wraz z przyprawą. Rano dodać puree oraz domowy mus jabłkowy. Gotować do zgęstnienia. Przełożyć do miseczki i podawać z dowolnymi dodatkami. Smacznego!
  Co zrobić z resztą tofu, które leży niewykorzystane w lodówce? Ulepić pulpeciki! Wczoraj pokusiłam się o właśnie taki obiad – usmażyłam małe pulpety z tofu, które podałam z marchwią oraz groszkiem. Jak widać, mam słabość do suszonych pomidorów, więc ich też nie zabrakło. I oczywiście na koniec polałam danie tahini.

pulpeciki z tofu z smażoną cebulą i czosnkiem, groszkiem, marchewką oraz suszonymi pomidorami podane z tahini
tofu „meatballs” with fried onion and garlic, green pea, carrot and dried tomatoes served with tahini
 
Składniki:
  • 150g tofu naturalnego
  • przyprawy: pieprz, czosnek niedźwiedzi, słodka papryka wędzona i trochę ostrej, suszona pietruszka, cząber, majeranek, suszona cebula, kumin
  • łyżka mielonego (złotego) siemienia lnianego
  • 2 łyżki mąki kukurydzianej
Wymieszać i ulepić dowolnej wielkości pulpety.
  • 1/2 cebuli, ząbek czosnku, olej – podsmażyć, a następnie dodać gotowe pulpeciki i smażyć kilka minut
Po czasie dodać ugotowany groszek oraz marchewkę (pokrojona w plasterki), posiekane duszone pomidory i doprawić do smaku (dodałam trochę kurkumy, słodką wędzoną paprykę i pieprz) – smażyć jeszcze chwilę na średnim ogniu. Przełożyć na talerz/do miski i podawać z dowolnymi dodatkami (tu: świeża pietruszka i tahini). Smacznego!
Z myślą na dziś, motywująco…
Granica tego co możliwe jest w Twojej głowie. Mogą Cie zatrzymać tylko te ściany, które stawiasz sobie sam.