Migdałowy mus owsiany.

 Na niedzielny poranek serwuję ultra-migdałowy mus owsiany. Z masłem migdałowym na migdałowym mleku posypany siekanymi migdałami i płatkami migdałów!! Aromatycznie pachnący wanilią z słodyczą syropu klonowego. Podany z delikatnym musem gruszkowym – jak dobrze, że jeszcze można znaleźć te z napisem „krajowe”. Gęsty i nieco lepki, po prostu uczta dla podniebienia! 🙂

migdałowo-waniliowy mus owsiany z siekanymi migdałami, płatkami migdałów oraz musem gruszkowym
almond-vanilla oats mousse with chopped almonds, almond flakes and pear mousse
 
Składniki:
  • 5-6 łyżek płatków owsianych
  • szklanka mleka migdałowego
  • łyżka syropu klonowego
  • mielona wanilia
  • (porządna 😉) łyżka masła migdałowego
Płatki owsiane zalać na noc mlekiem wraz z wanilią. Rano zmiksować i gotować do gęstości. Pod koniec wymieszać z masłem migdałowym. Podawać z dowolnymi dodatkami. Smacznego!
 Wczoraj 'naleśnikowa sobota’ uczczona już o poranku. Na obiad zaś były ulubione pieczone warzywa z słodką wędzoną papryką oraz ’serowa’ jaglana. Danie proste, szybkie, smaczne i zdrowe 🙂

pieczone warzywa z 'serową’ kaszą jaglaną i pestkami dyni
baked vegetables with 'cheesy’ millet and pumpkin seeds
  • warzywa: 1/2 batata, marchew, kawałek selera, mała pietruszka, cebula – posiekać w dowolne kształty i wymieszać z przyprawami (słodka wędzona papryka, lubczyk, majeranek, sól morska, pieprz, ostra wędzona papryka, kurkuma lub inne) oraz łyżką oliwy z oliwek; wstawić na godzinę do lodówki; po czasie piec w 200 stopniach Celsjusza ok. 20-30 min.
  • kasza: ugotowana kasza jaglana wymieszana z płatkami drożdżowymi
Wyjątkowo leniwa sobota, ale przynajmniej energia wróciła. Aby się rozluźnić i porozciągać trochę polecam Wam jogę. Nawet mój pies próbował – szkoda, że nie mogę zrobić zdjęcia jak uroczo Zuzia wygląda robiąc ze mną „Child’s Pose’ 🙂

Miłej niedzieli!