Amerykański klasyk i dżem chia.

 Peanut butter & Jelly – połączenie znane i na pewno bardzo lubiane w Ameryce. Przyznam, że sama, gdy pierwszy raz je spróbowałam byłam pozytywnie zaskoczona smakiem. Zresztą może nawet nie zaskoczona, bo uważam, że masło orzechowe pasuje prawie do wszystkiego 😉 W każdym razie bardzo mi smakuje, a szczególnie z domowym dżemem owocowym. Dziś w owsiance łącze te smaki, więc trafia do niej porządna łyżka masła orzechowego crunchy oraz domowy truskawkowy dżem chia. Sama owsianka jest słodka za sprawą banana, a do tego aromatycznie pachnie wanilią. Moja zdrowa wersja PB&J. Idealne śniadanie na powrót do szkoły i początek udanego tygodnia 🙂

bananowo-waniliowa owsianka PB&J z domowym dżemem truskawkowym chia oraz bananem
banana-vanilla PB&J oatmeal with soy milk, homemade strawberry chia jam and crunchy peanut butter
Składniki:
  • podstawa owsianki
  • mielona wanilia
  • dojrzały banan
  • dżem truskawkowy (lub inny; tu: domowy z chia)
  • masło orzechowe (tu: 100%, crunchy)
Do podstawowej owsianki dodać wanilię. Rano ugotować do gęstości i pod koniec wmieszać rozgniecionego banana lub pokrojonego w kawałki. Przełożyć do miseczki. Dodać dżem oraz masło orzechowe i zajadać. Smacznego!

domowy truskawkowy dżem chia:
  • ok. 10 dużych mrożonych truskawek (lub świeżych w sezonie)
  • łyżka syropu klonowego (lub innej słodyczy)
  • łyżka nasiona chia
Truskawki wraz z syropem wrzucić do garnuszka i podgrzewać do całkowitego rozmrożenia. Delikatnie rozwalić, tak by zostały jeszcze niewielkie kawałki owocu. Dodać nasiona chia i gotować chwilę. Przełożyć do słoiczka/miseczki, ostudzić i przetrzymywać w lodówce. Rano dodać do owsianki/naleśników/placuszków/na kanapki/itp.
  Na koniec ferii (dla niektórych jednak początek) proponuję duży talerz makaronu. Szybki sposób na smaczny i zdrowy obiad. Jest jarmuż, są suszone pomidory, passata oraz pieczarki. Moje ulubione smaki i niezastąpiony zapach! 🙂

orkiszowy makaron z pomidorowym jarmużem z pieczarkami, suszonymi pomidorami, cebulą i czosnkiem podany z pestkami dyni i płatkami drożdżowymi
spelt pasta with tomato kale with mushrooms, dried tomatoes, onion and garlic served with pumpkin seeds and yeast flakes
 
Ugotować dowolny makaron – tu: orkiszowy, świderki
Na patelni podsmażyć czosnek oraz cebulę, dodać pieczarki. Przyprawić pieprzem, słodką wędzoną papryką i odrobiną ostrej, pietruszką, bazylią, szczyptą kurkumy, lubczykiem i cząbrem. Dodać jarmuż oraz posiekane suszone pomidory i chwilę smażyć. Następnie całość wymieszać z kilkoma łyżkami passaty. Na patelnie dodać ugotowany makaron. Wszystko ze sobą połączyć, przełożyć na talerz i podać z dowolnymi dodatkami. Smacznego!
 Początek tygodnia i powrót do szkolnych obowiązków – pyszny start już był, a teraz czas na resztę dnia. Na szczęście dziś na późniejszą godzinę, także nigdzie nie muszę się śpieszyć i spokojnie, z uśmiechem na twarzy po mile spędzonych feriach, zaczynam ten tydzień 🙂

Udanego tygodnia!